گردهمایی تقریب مذاهب ویژه روحانیون استان کرمان در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

گردهمایی تقریب مذاهب روحانیون استان کرمان در مصلی کرمان 9 دی 1400

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به سجایای بی‌شمار سردار سلیمانی افزود: درس عملی وحدت بین تشیع و سنی در فلسطین و لبنان را سردار سلیمانی در دنیای امروز ترسیم کرد تا ثابت کند خون تشیع و سنی درهم‌آمیخته و وحدت جامعه وجود دارد.

حاج آخوند میرزاعلی، امام‌جمعه اهل سنت شهر آق‌قلا استان گلستان نیز در این مراسم گفت: حاج قاسم متعلق به گروه و قومیت و قشر خاص نبود بلکه متعلق به جهان بشریت بود و برای او ملاک شیعه و سنی و عرب و عجم نبود و ملاک انسانیت و بشریت بود و این امر علت محبوبیتش است.

امام‌جمعه اهل سنت آق‌قلا با اشاره به مجاهدت‌های سردار در مناطق ترکمن و کردستان عراق و دیگر مناطق بدست داعش از این ابرقهرمان قدردانی کرد.

امام‌جمعه اهل سنت شهر آق‌قلا افزود: ما باید ادامه‌دهنده راه سردار باشیم و این امر با اتحاد و همدلی محقق می‌شود،

تولیت آستان قدس رضوی هم گفت: حاج قاسم نماد امت اسلام و سیدالشهدای امت اسلامی و وحدت اسلامی است.

حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی در گردهمایی تقریب مذاهب گفت: امروز از سراسر دنیا به کرمان برای زیارت قبر یک عاشق خدا و یک انسان پاکباخته و الهام گرفتن و درست زندگی کردن و چگونه زندگی کردن و بهترین را انتخاب کردن به کرمان می‌آیند و کرمان یکی از شهر‌های زیارتی شده است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: حاج قاسم نماد امت بود که تشییع پیکر پاکش عینیت بخشید که او نماد امت اسلام است و حاج قاسم سیدالشهدای امت اسلامی و وحدت اسلامی است.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها