غبار روبی وعطر افشانی گلزار شهدای گمنام به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط طلاب واساتید و روحانیت شهرستان ایرانشهر

تجدید بیعت مدیران مراکز حوزوی استان سیستان و بلوچستان با آرمان‌های شهداء

تجدید بیعت مدیران مراکز حوزوی استان با آرمان‌های شهداء به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سیستان و بلوچستان ، مدیران مراکز حوزوی، اساتید، طلاب و جمعی از مسئولان استانی به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس با حضور در گلزار شهدای زاهدان، ضمن قرائت دعای عهد و همچنین مرثیه سرایی، غبارروبی، عطرافشانی و نثار گل بر مزار شهدا، یاد آنان را گرامی داشتند.

مدیر حوزه های علمیه استان در این مراسم درباره نقش روحانیت در نهضت های مختلف و در دفاع مقدس به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس همگام با سایر نیروهای جهادی و بسیجی در دفاع از کیان اسلام و انقلاب در صحنه بوده اند و هم در میدان نبرد و در بسیج کردن مردم پشت جبهه نقش مهمی را ایفاء نموده‌اند.
ایشان خاطر نشان کرد: روحانیت در شرق و غرب عالم تاثیر گذار بوده است، شهدای روحانیت مثل شیخ فضل‌الله نوری، میرزا کوچک خان جنگلی، شهید مدرس، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهدای شاخص زیادی که از جامعه روحانیت تقدیم اسلام و انقلاب شده اند ، نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای اسلامی پرچم دار و نهضت آفرین بوده اند و این وظیفه ما‌ هست که نام و یاد شهدای روحانی را زنده نگه داریم. ومسیر آنان را با اهتمام ویژه و ابتکار عمل در جبهه های مختلف ادامه دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم یاد و خاطره روحانی شهید حجت الاسلام سابقی نژاد اولین شهید سلامت استان گرامی داشته شد.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها