طلاب اهل سنت کردستان در بحران کرونا مجاهدانه به صحنه آمدند

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیبهای اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور گفت: در بحران کرونا طلاب اهل سنت مجاهدانه پای کار آمدند و در قالب طرح شهید سلیمانی و نیز غسل و کفن اموات کرونا، ایثارگرانه خدمت کردند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران کردستان اظهار داشت: مدیریت حوزوی ستاد بحران در کشور راه اندازی شده و از ظرفیت طلاب بسیجی برای خدمات رسانی در بحرانهای مختلف استفاده می کند.

وی با بیان اینکه در این شیوه از مدیریت، بحران تنها مختص آسیبهای ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و بیماریها نیست، افزود: یکی از بحرانهای فعلی آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، بیکاری و اعتیاد است که در استانهای مختلف اشکال متفاوتی دارد و برای مقابله با آن هم باید برنامه های متنوعی داشت.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیبهای اجتماعی حوزه های علمیه کشور به دغدغه مردم بعد از شیوع همه گیری کرونا برای دفن شرعی اموات اشاره و اظهار داشت: پس از فتوای رهبر معظم انقلاب، طلاب جهادی پای کار آمدند و ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه به این فتوا لبیک گفته و به نظام اسلامی آبرو بخشیدند.

وی با بیان اینکه طلاب جهادگر در چهار موج گذشته کرونا در کنار کادر درمان با انجام برخی امور به تسهیل شرایط موجود کمک کردند، یادآور شد: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ارتش پشتیبانی به منظور خدمات بهتر راه اندازی شده و با تقسیم کشور به مناطق مختلف، به دنبال تشکیل ستاد بحران در ۱۳ استان کشور، جلسات مرتبط با آن برگزار شده است.

حجت الاسلام وحدتی آراسته به تاثیر ویژه طرح شهید سلیمانی برای امدادرسانی و پیشگیری از کرونا اشاره کرد و افزود: طلاب بسیجی با حضور فعالانه در این طرح به دنبال آرامش بخشی به جامعه و مواسات مومنانه بودند.

وی به تشکیل پایگاههای حوزوی مقابله با بحران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۴ پایگاه در همین زمینه در سنندج فعال است و فرخوان انسجام بخشی یکپارچه طلاب سراسر کشور برای ساماندهی و متمرکز شدن فعالیتها در قالب این پایگاهها منتشر شده است.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیبهای اجتماعی حوزه های علمیه کشور با اشاره به صعودی بودن کرونا در موج پنجم در چند استان کشور از جمله کردستان اضافه کرد: برنامه های مدونی برای این استانها در نظر داریم تا با اولویت بندی مشکلات هر استان، برای برون رفت سریع از بحران کرونا برنامه ریزی انجام شده، پیاده و اجرایی شود.

در شبانه‌روز منتهی به ظهر چهارشنبه ۱۰ شهریور، ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۶ بیمار جان باختند.

در حال حاضر ۸۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری و ۸۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

تاکنون در کردستان یک هزار و ۴۹۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها