گرامیداشت دهه بصیرت، اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره) و دومین سالگرد شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس (رحمهما الله) در مدارس علمیه استان سیستان وبلوچستان

مراسم گرامی داشت دهه بصیرت و سالگرد سرادر و علامه مصباح (رحمهما الله)

مراسم گرامیداشت با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با حضور اساتید، طلاب و روحانیون (خواهر وبرادر)، مسئولین نهادهای عالی حوزوی استان و معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان درمدرسه علمیه امام صادق(ع) زاهدان آغاز گردید.

در ابتدای این مراسم حجه الاسلام والمسلمین رمضانی مدیر حوزه های علمیه استان ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه بصیرت و شهادت سردار دلها، به بیان توطئه های دشمنان در ضربه زدن به حوزه های علمیه پرداخت و گفت: علما و روحانیون با تاسی از سیره و روش پیامبر(ص) و ائمه معصومین نسبت به آماده سازی و سالم سازی فضای جامعه و پرورش افراد تلاش می کنند.

حجت الاسلام رمضانی افزود: همه طلاب وروحانیون با زندگی و آثار بزرگان دین اسلام و علما آشنا شده اند و باید در راه احیا ارزش های دینی و اسلامی در جامعه تلاش مضاعف کنند.

در ادامه سردار سرتیپ دوم پاسدار عوضعلی فقیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه ی بصیرت و دومین سالگرد شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و  ابو مهدی المهندس  و شهید میرحسینی، به بیان شاخص ها و ویژگی های بارز این شهیدان بزرگوار پرداخت.

ایشان تصریح کرد : مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی بزرگ و فراگیر است که شاگردان و یاران با وفا و ولایتمدار و با بصیرتی همچون سردار شهید حاج قاسم میرحسینی را تربیت کرده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عوضعلی فقیری، شهید میرحسینی را شخصیتی عظیم دانست که سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس و در زمان بروز مشکلات به ایشان متوسل و از این شهید بزرگوار مدد و یاری می گرفتند.

وی بیان کرد: مهمترین ویژگی شهید سلیمانی خداباوری ایشان بود که با پیاده کردن توحید در همه ی شئون زندگی و در دوران دفاع مقدس خود را ساخت و به یک شخصیت استثنایی تبدیل شد.

سردار فقیری در ادامه عنوان کرد: شهید سلیمانی معنویت را در وجود خویش نهادینه و دنیا را برای رسیدن به کمال اخروی استفاده می کرد و به بالاترین درجه ی کمال الهی که همانا شهادت در راه خدا می باشد، نائل آمد.

سردار فقیری با اشاره به اینکه عشق سردار دلاور اسلام حاج قاسم سلیمانی به ملت ایران وصف ناپذیر بود افزود: تشییع باشکوه پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی گواه بر ارتباط و علاقه متقابل بین ملت ایران و این شهید بزرگوار است.

وی از طلاب و جوانان خواست تا با تأسی از سیره و اندیشه ائمه معصومین(ع) و مکتب حاج قاسم در توسعه فرهنگی و دینی استان تلاش کنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها