از فعالیت ۲۰ هزار طلبه جهادی در اتفاقات گذشته تا تدوین ۱۴ کتاب در باب کرونا و دین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی عصر امروز در «همایش تقدیر و تجلیل از طلاب و روحانیون جهادی برادر و خواهر استان قم» که در سالن همایش های دارالولایه برگزار شد، یاد مدیر کل فقید مرکز خدمات حوزه علمیه قم را گرامیداشت و عنوان کرد: مرحوم حجت الاسلام طاهری آکردی در دوران کرونا خود را وقف جهاد برای خدمت کرده بود که برای این مدعا خاطرات بسیاری در ذهن دارم.

وی افزود: حدود ۴ سال گذشته ستاد بحران حوزوی تشکیل شد و پنج نهاد عالی حوزوی وارد کار شدند که برکات بسیاری داشت.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، گفت: ما در این ایام سه عرصه را پشت سر گذاشتیم؛ نخست زلزله کرمانشاه بود، اتفاق بعدی سیل بود و در اتفاق بعد درگیر کرونا شدیم و بیش از ۲۰ هزار طلبه در این عرصه ها به فعالیت جهادی پرداختند که برگ زرینی برای حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، اظهار داشت: ما برای امور ۱۰ کمیته تخصصی تشکیل دادیم؛ کمیته های بیمارستان ها، مشاوره و روانشناسی، پیشگیری از گسترش ویروس، مواسات مومنانه، تجهیز فوتی ها، تولید محتوای علمی، رسانه، پشتیبانی، بین الملل، شرعی، اقتصادی و سیاسی و دین و سلامت و طب سنتی که تا نیمه راه آمد از جمله این کمیته ها می باشد.

وی یادآور شد: ۱۴ کتاب علمی درباره کرونا از منظر دین تدوین شده و آماده استفاده برای طلاب است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، با اشاره به دستاوردهای کرونا مطرح کرد: در دوران کرونا توفیق خدمت فراهم شد؛ همچنین رفع بسیاری از مشکلات توسط طلاب انجام شد؛ سومین دستاورد حضور طلاب در میدان عملی جهاد و خروج از حجره و درس خوانی صرف بود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اضافه کرد: کسب مهارت از دیگر دستاوردهای کرونا بود و در این راستا بسیاری از طلاب ما در کارهای پرستاری مهارت کسب کردند. تولید ۱۴ کتاب در باب کرونا، همکاری با جوانان طلبه، همکاری نهادهای حوزوی با یکدیگر و بهره گیری از فرصت های فضای مجازی از دیگر دستاوردهای زمان کرونا بود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها