برگزاری دومین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان سیستان ‌و بلوچستان

در ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا رمضانی مدیر حوزه علمیه و دبیر دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی استان نیز در این مراسم با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان 49 شهید طلبه و روحانی تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است، گفت: جامعه روحانیت کشور اعم از شیعه و سنی بیش از 4 هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است که امروز شاهد تبعیت طلاب جوان از آرمان‌های شهدای گران‌قدر هستیم.

حجت‌الاسلام علی اکبرپور، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: روحانیت در طول تاریخ به‌ویژه در عرصه‌های مختلف در پیدایش و پیمایش انقلاب اسلامی نقش منحصر به فردی داشت و آمار شهدای روحانیت نسبت به جمعیت این قشر بالاترین شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان 49 طلبه روحانی و مولوی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، از این تعداد 32 شهید از دوران دفاع مقدس و پانزده شهید ترور در عرصه‌های مختلف در این استان به شهادت رسیدند و یک شهید مدافع سلامت که در دوره کرونا جان‌فشانی کرد و یک شهید جانباز بالای هفتاد درصد که در حین مأموریت به شهادت رسید و یک خواهر طلبه شهیده در بین این شهیدان می‌درخشد.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی استان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: خداوند متعال پیامبران خود را برای هدایت جامعه بشری فرستاد و ابزار هدایت، حمایت را در اختیار آن‌ها قرار داد.

امام‌جمعه زاهدان به قرائت و تفسیر آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید پرداخت و افزود: خداوند متعال در این آیه بیان می‌دارد همانا ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنان کتاب نازل کردیم تا مردم به عدالت برخیزند، و آهن را که در آن برای مردم قوت و نیرویی سخت و سودهایی است، فرود آوردیم و تا خدا مشخص بدارد چه کسانی او و پیامبرانش را در غیاب پیامبران یاری می‌دهند؛ یقیناً خدا نیرومند و توانای شکست‌ناپذیر است. نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به قرائت و ترجمه آیه ۱۰۰ سوره مبارکه نساء پرداخت و عنوان داشت: هر کس از خانه خود خارج و به‌سوی خدا و برای دفاع از دین مهاجرت کرد اجر او با خداوند متعال است.

امام‌جمعه زاهدان بیان کرد: اینها در فردای قیامت در جایگاه شفاعت قرار دارند و به هر میزان که در این دنیا هدایتگری کرده‌اند در فردای قیامت شفاعتگری خواهند کرد.

           

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها