خانه هلال احمر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان زنجان افتتاح شد

خانه هلال مرکز مدیریت حوزه علمیه با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان  و همچنین مدیر حوزه علمیه استان در محل مدیریت حوزه علمیه استان  افتتاح شد.

مدیر عامل جمعیت هلال در این افتتاح  و راه اندازی خانه هلال با هدف توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث انجام شد.

دکتر سید قاسم موسوی در مراسم افتتاح خانه هلال مرکز مدیریت حوزه علمیه استان زنجان افزود: جمعیت هلال احمر سازمانی کارآمد است که برای قبل از وقوع حادثه، حین حادثه و پس از آن برنامه ریزی های منسجمی دارد که برای همه این مراحل آمادگی وجود دارد.
وی یادآوری کرد: در هلال احمر برای قبل از وقوع هر حادثه ای آموزش های آمادگی در برابر مخاطرات برای علاقه مندان از طریق خانه های هلال در سطح شهرها و روستاهای استان زنجان ارائه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در سومین سال راه اندازی خانه های هلال در استان هستیم، گفت: خانه های هلال احمر بهانه ای برای توسعه آموزش های هلال احمر است و ساماندهی نیروهای داوطلب در این خانه ها را انجام می دهیم.
موسوی ادامه داد: همه علاقه مندان می توانند با بهره مندی از آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شده و به همه افرادی اطرافیان نیز این آموخته ها را انتقال دهند.
وی با قدردانی از حوزه علمیه زنجان در همکاری راه اندازی خانه های هلال اظهارداشت: طلاب حوزه های علمیه استان ظرفیت قابل توجهی برای ارائه آموزش های هلال احمر در  دورافتاده ترین مناطق استان هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در دوره شیوع کرونا طلاب در خط مقدم قرار داشتند و به فوتی های ناشی از این بیماری در کفن و دفن خدمات قابل توجهی ارائه دادند.

مدیر حوزه علمیه استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: در کنار جمعیت هلال احمر برای دریافت آموزش های مورد نیاز با استفاده از ظرفیت خانه های هلال هستیم.
حجت الاسلام جواد جعفری اظهارداشت: در حال حاضر حوزه علمیه شهرستان خدابنده از ظرفیت خانه هلال بهره مند است و آموزش های مورد نیاز هلال احمر برای طلاب ارائه می شود.
وی یادآوری کرد: در شیوع بیماری کرونا گروه های مختلفی اقدام به ارائه خدمات کردند و گاهی نیز تعارضاتی بوجود آمد، در حوادث و بحران با برنامه ریزی و انسجام بیشتر ناهماهنگی ها مرتفع می شود.
مدیر حوزه علمیه استان زنجان گفت: مرکز مشاوره روانشناسی سماح حوزه علمیه زنجان آماده همکاری با تیم سحر(تیم حمایت روانی) جوانان هلال احمر است.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها