خدمت به خلق از اهداف طلاب و روحانیون است

معاون امور طلاب، مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی و گروه های جهادی حوزه علمیه استان ایلام گفت: طلاب و روحانیون با عضویت در گروه‌های جهادی در تلاشند به مردم خدمت رسانی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس گلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان اظهار داشت: بر اساس فرمایش رسول خدا صلی الله علیه و آله، اگر بنده  می دانست که در رمضان چیست، دوست می داشت که تمام سال، رمضان باشد.

فرمانده پایگاه بسیج شهدای روحانی استان با اشاره به هتک حرمت در حرم رضوی به تعدادی از طلاب و روحانیون و محکوم کردن این حادثه خاطرنشان کرد: متاسفانه این حمله شهادت ۲ تن از طلاب جهادی که خار چشم دشمنان هستند را به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلی در ادامه به خدمات رسانی روحانیون در حوادث مختلف به جامعه و عضویت برخی از طلاب در گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: بدون شک خدمت به خلق به‌صورت ویژه مورد توجه پروردگار است به طوری که یک روز حضرت موسی بن عمران علیه السلام دعا کرد ،خدایا بر فرض محال اگر تو انسان بودی چه عبادتی را انجام می دادی ؟خداوند متعال وحی فرمود: ای موسی ،بر فرض محال اگر مخلوق بودم خدمت به خلق می کردم ،اما برای خدا.موسی علیه السلام فهمید که بهترین عبادت ها خدمت به خلق خداست.

این مسئول بیان داشت: با توجه به اهمیت این خدمت‌گذاری طلاب و روحانیون با عضویت در گروه‌های جهادی در تلاشند به مردم خدمت رسانی کنند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون در شرایط حساس و حوادثی از قبیل سیل، زلزله و… در میدان حاضر بوده و به حادثه دیدگان خدمت رسانی کرده‌اند افزود: از زمان مشروطیت تا کنون ۴ هزار و ۳۰۰ طلبه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

معاون امور طلاب، مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی و گروه های جهادی حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد طلاب و روحانیون در میادین جنگ و جهاد حضور داشته اند افزود: حدود ۱۵ هزار ایثارگر، جانباز و… در کشور مربوط به جامعه روحانیت است.

وی در ادامه اضافه کرد: ۱۳ شهید طلبه در استان ایلام وجود دارد که آخرین شهید مدافع حرم( شهید کیهانی) متولد منطقه ارمو از توابع شهرستان دره شهر است.

حجت‌الاسلام گلی با بیان این‌که روحانیون قشری خدمت‌گزار هستند خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ شهید روحانی مدافع حرم در کشور وجود دارد و قطعا جامعه روحانیت با عمل به گفته‌های خود ثابت کرده‌اند که مرد میدان هستند.

وی افزود: در راستای دستور مدیر حوزه‌های علمیه کشور در خصوص شناسایی گروه‌های جهادی، ۱۲۰۰ گروه جهادی طلاب و روحانیون در کشور شناسایی شده و برخی از گروه‌های جهادی روحانیون نیز بصورت مخفی و گمنام در حال خدمات رسانی به مناطق محروم هستند.

فرمانده پایگاه بسیج شهدای روحانی استان اضافه کرد: در استان ایلام نیز ۲۵ گروه جهادی(خواهران و برادران) فعالیت دارند و در حوادثی از جمله زلزله، سیل، کرونا و… در صحنه حضور داشته و به مردم خدمت رسانی کرده‌اند.

وی به گروه جهادی یاوران سلامت روان اشاره کرد و گفت: این گروه جهادی اقدامات چشمگیری در کمک به بیماران کرونایی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلی به دیگر اقدامات طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: در زمینه غسل اموات، خدمات رسانی به زوار اربعین، حل اختلاف جوانان، ازدواج و… نیز طلاب و روحانیون خدمات ارزنده‌ای ارائه داده و برخی از روحانیون با حضور در زندان‌ها به موعظه زندانیان و تلاش برای رفع مشکلات آنان می‌پردازند.

معاون امور طلاب، مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی و گروه های جهادی حوزه علمیه استان ایلام خاطرنشان کرد: تمامی افراد جامعه باید جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین تلاش کنند تا دستاوردها و خدمات نظام و انقلاب به جامعه و به‌ویژه نسل جدید شناسانده شود.

وی به قطعی و فوری بودن فریضه جهاد تبیین برای تمام افراد جامعه اشاره کرد اضافه کرد: کار دشمن تزویر و تحریف است و باید تلاش شود مردم از دستاوردهای نظام و پیشرفت‌های کشور مطلع شوند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها