آیت الله صفایی بوشهری: تحصیل در حوزه علمیه باید منجر به تولید علم و معارف اسلامی و تبلیغ شود

شورای نهادهای حوزوی استان با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

🔸آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری  در دیدار مسئولین و معاونین نهادهای حوزوی استان به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت این هفته، اظهار داشت: حوزه بوشهر در طی چند سال گذشته به لحاظ سخت افزاری شتاب بسیار خوبی گرفت به طوری حدود 166 هزار متر فضای سخت افزاری برای حوزه های علمیه برادران و خواهران ساخته شد.
🔸نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در سطح کشور به لحاظ سخت افزاری نمونه است گفت: در طی سال های گذشته طلاب و اساتید خوبی در استان پرورش و به رشد و بالندگی رسیدند و هرجا که طلاب بوشهری رفتند به عنوان طلاب نمونه شناخته شدند.
🔸وی بر توسعه سخت افزاری حوزه علمیه استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با آمدن دولت جدید و نگاه آیت الله رئیسی به حوزه علمیه، اعتبارات خوبی برای حوزه علمیه دیده شود و این نهاد مورد حمایت قرار گیرد.
🔸رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه کرونا در طی یک سال و نیم گذشته به همه جا به ویژه حوزه علیمه لطمه زد افزود: حضور طلاب در حوزه علمیه نقش مهمی در تربیت و پرورش آنها دارد که متاسفانه با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده در طی یک و سال و نیم گذشته از حضور طلاب در مدارس علمیه استان محروم بودیم.
🔸آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه علمیه بوشهر باید حوزه نمونه جنوب کشور و بلکه حوزه خلیج فارس شود گفت: طلاب این حوزه باید در تراز مکتب اسلام و اهل بیت باشند و در افق 1420 لازم است دهها مجتهد و مولف در استان داشته باشیم.
🔸نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه علمیه بوشهر بایستی برای جهان اسلام تولید فکر کند افزود: این طلیعه در حال حاضر دیده می شود.
🔸وی بر حضور طلاب و روحانیون در مناطق محروم استان تاکید کرد و گفت: در جاهایی که خانه عالم وجود ندارد اقدام به احداث خانه عالم شود و مساجد و روستاهای استان نباید خالی از روحانی باشد؛ همچنین گروه های جهادی فرهنگی به این مناطق محروم اعزام و کار فعالیت تبلیغی فرهنگی خود را انجام دهند.
🔸آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه علمیه باید تحصیل آن منجر به تولید علم و معارف اسلامی و تبلیغ شود گفت: دیگر رسالت حوزه علمیه دفاع و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی بر توجه به معیشت طلاب تاکید کرد و گفت: در این راستا مجتمع مسکونی حوزوی طلاب لازم است ساخته شود و طلاب به صورت موقت در آن اسکان پیدا کنند، همچنین بایستی مجتمع های دیگری احداث و با اعطای شرایط خاص، طلاب صاحب مسکن شوند.

   

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها