لبیک ۲۰ هزار طلبه به ندای مقام معظم رهبری در موج اول کرونا/ فضای مجازی آسیب یکسان همه استان‌های کشور

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه در موج اول بیماری کرونا به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند.

 

لبیک ۲۰ هزار طلبه به ندای مقام معظم رهبری در موج اول کرونا/ فضای مجازی آسیب یکسان همه استان‌های کشور

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام بهمن وحدتی آراسته در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد  گفت: دفتر اجتماعی سیاسی حوزه علمیه  کشور چهار سال پیش راه‌اندازی شد.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: مدیریت خدمات حوزه علمیه تاکنون ۷۰ آسیب اجتماعی را شناسایی و در همین راستا ستاد بحران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ستاد بحران حوزوی تمام کشور را پوشش می‌دهد، افزود: ۱۰ کمیته ذیل ستاد بحران تشکیل شده و در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله و کرونا فعالیت داشتند که فعالیت آنها در بحران کرونا جدی‌تر بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام مصوبات ستاد بحران کشور برای استان‌ها ارسال می‌شود، گفت: در موج اول کرونا کسی جرات حضور در آرامستان‌ها و تغسیل فوتی‌های  کرونا را نداشت اما طلاب بعد از دستور مقام معظم رهبری کفن‌پوش پای کار آمدند.

وحدتی آراسته عنوان کرد: ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه در موج اول کرونا به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفتند و خدمات ارائه کردند اما در موج دوم، سوم و چهارم حوزه درمان اعلام کمک نکرد.

وی با اشاره به مشارکت طلاب در طرح مواسات و همچنین  طرح شهید سلیمانی گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری طلاب در طرح شهید سلیمانی درخشیدند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به روحیه جهادی آیت‌الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: نیروی جهادی مثل آیت‌الله اعرافی ندیدم بدون هیچ حقوق و دستمزدی در حال کار هستند و دلسوزانه طلاب را هدایت و راهنمایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام وحدتی آراسته با اشاره به این نکته که حوزه به لحاظ مالی در هیچ دولتی حمایت نشده افزود: علی‌رغم این مشکلات و موانع روحانیت از روز اول خادم و خدمتگزار مردم بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های که در تمام استان‌های کشور یکسان است فضای مجازی است،افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و در استان فارس که همجوار این استان است ۴ هزار شبکه معاند در فضای مجازی کار می‌کنند و حرف‌های راست را به شکل دروغ به خُرد مردم می‌دهند.

وحدتی‌آراسته با بیان اینکه دشمن از راه فضای مجازی به بنیان خانواده‌ها آسیب وارد کرده، عنوان کرد: برای رفع معضلات و آسیب‌های فضای مجازی وقت بگذاریم و از جلسات‌نشینی خارج و وارد میدان شویم که اسلام برای همه این مشکلات راه و چاره دارد.

انتهای پیام/

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها