همایش طلاب و روحانیون بسیجی شهرستان زاهدان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با حضور طلاب، روحانیون بسیجی و مسئولین نهادهای عالی حوزوی استان آغاز گردید.
در ابتدای همایش حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا رمضانی مدیر حوزه علمیه استان ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و امام شهداء خاطر نشان ساخت: حضرت امام خمینی(ره) مؤسس این انقلاب، پشتیبانی از این انقلاب و پیشبرد این انقلاب را با تأسیس بسیج به دست مردم سپرد.
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: بسیجی اختصاص به یک ارگان خاصی ندارد لذا کسانی که اسمشان در تشکیلات بسیج قرار دارد به این معنا نیست که دیگران بسیجی نیستند.
ایشان افزود: تفکر بسیجی یعنی در خدمت دین و مردم بودن، یعنی تلاش برای حفظ راه امام و شهیدان، لذا اگر تفکر بسیجی در جامعه پر رنگ نباشد، اگر ما نتوانیم در جامعه تأثیرگذار و مردم را هدایت کنیم  تفکر غرب حاکم است.

سپس آیت‌الله مصطفی محامی نماینده محترم ولی‌ فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در همایش اساتید، روحانیون بسیجی، ائمه جمعه و جماعات به مناسبت روز قشر بسیج طلاب و روحانیون گفت: بسیج قبل از اینکه یک سازمان باشد یک فرهنگ است آن هم فرهنگی که برگرفته از معارف اسلامی، آیات قرآنی و احادیث نورانی است.
امام جمعه زاهدان افزود: بسیج فرهنگی است که در طول تاریخ اسلام در جمع‌های کوچک نمود پیدا کرده و نمونه ای از آن در حوزه های علمیه بود که اهالی حوزه‌های علمیه چه استاد و چه شاگرد در طول تاریخ اسلام با همان فرهنگ و تفکر بسیجی زندگی کرده‌اند.
سپس در ادامه مولوی دهانی(فرمانده پایگاه بسیج طلاب حبیب بن مظاهر زاهدان) ضمن تبریک هفته بسیج و ادای احترام به شهداء خصوصا شهید سابقی نژاد، بصیرت افزایی و پاسخ به شبهات را از مهمترین رسالت های یک بسیجی دانستند؛ چرا که شبهه باعث می‌شود فرد حتی مقابل امام حسین (ع) بایستد و فکر کند ثواب کرده است.
در پایان مراسم ضمن قرائت بیانیه هفته بسیج توسط یکی از طلاب از تعدادی از طلاب جهادی خواهر و برادر شهرستان زاهدان تقدیر بعمل آمد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه دیدگاه ها